Monday, December 27, 2010

KERAJAAN SELANGOR TAKUT

Pelik Kerajaan Selangor begitu takut, gerun  dan bimbang dengan lambang 1Malaysia yang diperkenalkan oleh DS Najib  dan mahu lambang itu diturunkan.

Kes untuk menurunkan lambang tersebut mendapat reaksi dari tokoh dan cerdik pandai politik BN yang mengeluarkan pelbagai pendapat

Ideakita berfikiran, lambang  tersebut memang menjadi satu gagasan Negara dan juga psikologi politik BN yang mulai dijadikan ikutan.

Kerajaan Selangor sudah sedar pada peringkat awal semua rakyat tidak memahami apa itu 1M, malah kalau ditanya orang yang selalu melaungkan 1M masih tidak dapat menyatakan secara perinci apa itu 1Malaysia.

Meraka hanya pandai menjadi Pak Turut, mereka hanya pandai mengikut tetapi tidak pandai (bodoh) untuk mengetahuinya.,

Sudah menjadi lumrah seperti PR sudah tentu takut dengan apa jua lambang yang menjadi ikutan dan turutan orang yang menyokong.

Kerajaan 1M, teruskan dengan gasgasan anda, tiada masalah letak apa jua lambang, BN ada duit, rakyat tahu berapa harga 1M?

Ideakita mahu respon semua Blog di Jerantut untuk membincangkan hal ini. Sehingga TPM pun turut memberi pendapat mengenai penurunan lambang 1M yang dilakukan oleh Kerajaan Selangor dianggap takut dengan baying-bayang.

Ulasan Ideakita;

Pernah anda ingat, lambang Petronas satu ketika dahulu yang warna hijau menyamai warna PAS turut ditukar oleh BN kerana bimbang menjadi lambang ikutan yang sama.

Malah, satu ketika dahulu sekolah dilarang meggunakan cat warna hijau , maka sebuah  sekolah di Pekan yang pagar batu berwarna hijau ditukar warna catnya.

Hebat, BN pun takut……….tapi tiada  siapa yang kisah…Ideakita tidak kisah.

No comments: