Wednesday, December 28, 2011

Baca dahulu tulisan WZWH yang dianggap terbaik dalam alaf ini sebelum tulisan Ideakita
http://wzwh.blogspot.com/2011/12/mesej-rakyat-malaysia-kepada-222-mp.html

salam wzwh......baru ada kelas penulisan kali ini. tidak terlalu 'mengampu' kepada Umno.
sikap penulis dan penyokong Umno yang terlalu mengampu dan menjulang MP dan ADUN sehingga dianggap OK mengakibatkan semuanya beranggapan OK.

Sejaran menyatakan PM Najib di Pekan satru ketika dahulu nyaris kalah disebabkan orang Pekan (orang UMNO) banyak buat keje menipu sehingga PM Najib selesa. Nyaris kalah.
sebenarnya ADUN dan MP yang terlalu memikirkan bagaimana nak menang....bagaimana nak melobi nama naik semula terutamanya BN (Umno) membuat semua terlupa nak buat keje.
lebih malang lagi, MP dan ADUN guna duit untuk 'di meja judi" menjelang PRU. Mula tabur sana-sini sehingga ada one-off rm 2 juta utk parlimen untuk dijadikan umpan

Kini, rakyat pandai, taburan wang diambil, undi belum tentu atau rahsia.

Pemberian RM1oo dan RM500 kalau dikatakan belanja PRU, mungkin keterlaluan atau mungkin dikatakan pemikiran sempit . Sebenarnya itu memang benar.

Pemikiran saya, kalau diberi wang RM100 terus kepada pihak sekolah mengikut jumlah dan bilangan murid. Oleh itu wang tersebut dijadikan wang penyediaan buku tulis lagi bagus yang diberi percuma oleh pihak sekolah. Kerana 2012, sekolah tak ada duit, sebab yuran tak ada. Fikirkan.

Pemikiran golongan rakyat baru, (bukan generasi baru) sudah berubah, mereka membaca, mereka menilai, mereka membuat analisa oleh itu mereka tidak boleh ditipu melalui akhbar perdana, tv1, tv3 malah Bernama. Sebab ada internet. Mudah aja tutup akses internet maka semua tak boleh baca. Tapiiiiii.....semua sistem di Malaysia akan down malah jadi down syndrom

Oleh itu, MP dan ADUN jangan main-main dengan pemikiran rakyat baru menjelang PRU. Pemikiran rakyat lama hanya ada pada orang dan ahli UMNO yang mempunyai hasrat untuk mendapatkan tender.

Tak percaya, copntoh, Lihat Orang Umno Pulau Pinang, seminggu selepas PRU12, menangis2 di jalan raya, kononnya kerajaan PP tak membantu.

Masa itu kerajaan PP baru seminggu lepas PRU12. Golongan ini mereka berarak di jalan menangis dan menggigil sebab peluang untuk kaya hasil limpahan Jambatan PP ke dua bertukar tangan.
Oleh itu, MP dan ADUN perlu buat homework , kena cerdik buat kajian sendiri, kena pandai buat strategi dan jangan pandai tabur duit, jangan pandai buat keje last minit sebab orang lain dah masuk jarum dahulu sebelum anda bergerak.. Fikirkan

No comments: