Tuesday, December 20, 2011

MARUAH MELAYU KENA JAGA

Orang Melayu perlu menjaga maruah dan kedaulatan bangsa, kekuatan dan kekebalan bangsa sebagai amanah tanah Malaysia ini.

Selalunya UMNO akan mengunggap perkara ini setiap masa, memasak kata-kata magik ini ke telinga orang Melayu.

UMNO akan berseloka, berpantun, bersyair dan mungkin menyanyi lagu UMNO semasa Perhimpunan di PWTC. Dendangan ini berterusan dilagukan agar sebu di telinga orang Melayu.

Tapi apakah Melayu selamat di tangan UMNO? adakah orang melayu kaya di tangan UMNO? DEB entah ke mana, wang rakyat lesap beli kondo untuk lembu, tanah di KTMB di Singapura tak tau ke mana? Wang untuk bumiputera untuk DEB ghaib entah ke mana?

Masihkan melayu menjaga melayu.?

Bila terdesak, mula UMNO menyanyikan lagu sama dengan rancak dan kuat untuk orang melayu dengar jelas. Orang Melayu pekak? tidak yang pekak adalah orang yang mendapat limpahannya...mana kala yang tinggal adalah mereka yg tidak dekat dgn UMNO.

Orang UMNO mudah dapat AMP, Dato, Dato Seri ...bukan susah......tunjuka muka tunjuk wang.
Wang itu pula bukan daripada....banyak kuari, 'ladang' balak yang boleh dituai maka kayalah mereka.

Oleh itu, orang Melayu alaf baru tidak seperti alaf lama, malah yang alaf lama pun mula menjeling ke arah lain sebab banyak sangat helah dan trick UMNO.

Oleh itu PRU menentukan kedudukan BN/ UMNO. Kalau masih sayangkan UMNO jom pangkah mereka. Tapi kalau dah bosan dengan kerenah mereka jom kita cuba "budak baru-PR"

Rasanya budak baru adalah penyapu baru, mereka akan kerja dengan baik dan tekun malah akan menjaga nama mereka.

Kalau UMNO kata, mana boleh cuba-cuba, mana boleh orang baru mentadbir sebab tak ada pengalaman.

Itu kata UMNO, ingat apa kata Sazali anak P.Ramlee. "Kalau bapak tampar saya 25 tahun lalu, Sazali tidak menjadi seperti ini, Bapak tau? Sazali ketua samseng di pulau singapura ini."

UMNO pula dah 54 tahun memerintah, bukan lagi samseng malah sudah jadi perompak dan ketua mafia.

Oleh mari kita 'tampar' UMNO di PRU 13 nanti.

No comments: